Friday, 7 July 2017

See you! Vi ses!





Ibland vet man bara. Vet att det är dags. Och trots att jag försöker ignorera känslan, skjuta upp beslutet och inte göra något förhastat så vet jag innerst inne att beslutet redan är fattat. Det är bara jag som måste vänja mig vid tanken och uppbringa modet. Modet att ta det sista steget och våga lämna det trygga och varma. Våga kasta mig ut i det okända. Det är dags nu.

Jag har haft förmånen att få vara med på en fantastisk bloggresa de senaste åren. En resa som började med "Min plats i solen" och som slutar här med "The Swedish Wildflower". Det är så mycket jag tar med mig från dessa bloggår men det som stannar kvar och värmer mest är alla möten. Både via skärmar och utanför desamma. Alla ni fantastiska och inspirerande människor där ute. Ni som dag efter dag har visat att det finns hopp för mänskligheten. Att det finns oerhört mycket kärlek, värme och godhet i vår värld. Ni är mina superhjältar och den bästa av superkrafter.

Det är med blandade känslor jag avslutar min blogg och lämnar bloggvärlden. Sorg över att lämna något inspirerande och kärleksfullt. Att stänga en dörr. Samtidigt måste jag erkänna att sorgen överskuggas av glädje och nyfikenhet över alla nya dörrar som öppnas. Just därför blir bloggens sista bild en bild från en magisk sommardag på Fårö. För som alltid är jag lika nyfiken på vad som väntar där borta runt kröken. Vilka nya äventyr livet har att erbjuda.

Jag hoppas att vi ses där ute i vimlet. Kanske springer vi på varandra på en skånsk landsväg, på ett bibliotek eller bokmässan i Göteborg. Kanske ser ni mig stå mitt ute i ett hav av solrosor och le stort.

Sköt om er och tack för allt.

Kram

Ps. Även om bloggen kommer försvinna så kommer min e-postadress finnas kvar så om ni har vägarna förbi och vill ta en fika, hör av er.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Sometimes you just know. Know it's time. And even though I try to ignore the feeling, postpone the decision and don't wanna do anything hasty, deep down I know the decision has already been made. I just have to get used to the thought and bring up the courage. The courage to take that last step and leave what's safe and warm. Dare to throw myself out into the unknown. It's time.

I've had the benefit of being on a fantastic blog journey these past years. A journey that started out with "Min plats i solen" and now ends with "The Swedish Wildflower". Many are the things I take with me from these blog years but what stays with me and warm my heart the most are all the meetings. Both through screens and outside. All you fantastic and inspiring people out there. You, who day after day have shown that there is hope for humanity. That there is so much love, warmth and kindness in our world. You're my super heroes and the best of super powers.

It's with mixed emotions I end my blog and leave the blogworld. A sadness over leaving something inspiring and loving behind. To close a door. At the same time I must admit that the sadness is overshadowed by the joy and curiousity by all the new doors that are opening. Because of that the last picture on the blog will be one from a magical summer day on Fårö. You see, as always I'm just as curious of what lie ahead around that corner of the road. What new adventures life has to offer.

I hope we'll meet out there in crowd. Maybe we'll run into each other on a country road in Skåne, at a library or at the bookfair in Gothenburg. Maybe you'll see me standing in the middle of a sea of sunflowers happily smiling.

Take care and thank you for everything.

Big hugs

Ps. Even if the blog will disappear my e-mail address won't, so If you ever come to my neck of the woods and are up for tea/coffee, just let me know.


30 comments:

  1. Wishing you joy, happiness and fulfilment along life's highway Charlie - it was such a pleasure getting to know you - sharing your positivity, interesting thoughts, and knowing the enjoyment that you found in everything around you - take care dear Charlie♡

    ReplyDelete
  2. Det var en sådan bild, kanske just den från Gotland, som gjorde att jag fann din blogg för längesen! Så modigt av dig att göra ett avslut, jag gör tappra försök och jag kommer nog att lyckas så småningom. Det kan bli så när vare sig tid eller inspiration räcker till. Tacksam för allt du har delat med dig av genom åren! Vi vet var vi har varandra! ♥︎

    ReplyDelete
  3. Hej finast bloggvän!
    Tack för den finaste kommentar man kan få, den värmer mitt hjärta. Bloggvärlden blir inte vad den varit utan din fina blogg, den kommer saknas av många inklusive mig. Men jag ska inte övertala dig att fortsätta. Jag har ju själv min blogg liggande i dvala. Vet ju hur mycket tid den tog. Du gör det som känns rätt för dig min vän. Man känner när det är dags att gå vidare, när det är dags att lägga bloggtiden på någonting annat. Jag önskar dig all lycka och glädje i framtiden. Och glöm inte bort, vi lever här och nu och ska njuta varenda sekund.
    Om du någon gång får för dig att skaffa Instagram istället för bloggen (är ju som en lightversion och tar inte alls lika mycket tid) vill jag bli din första följare! :) På Instagram heter jag @casalalotta och ser fram emot att ses där istället ;)
    Kramar i massor från din bloggvän Lotta

    ReplyDelete
  4. Finaste vännen, jag är så otroligt glad att vi fann varandra här i bloggvärlden❤ Jag önskar dig all lycka på din resa ut i livets stora äventyr!

    Att få ha dig som vän har gjort min värld till en bra mycket bättre plats, du finns där när marken gungar under mina fötter och du hjälper till att öppna mina ögon och sinne för vad som är viktigt med dina kloka ord❤

    Jag ser fram emot att få läsa din bok och önskar dig massor av lycka finaste Lotta! Sköt om dig, vi hörs!

    Bamsekramar Suz

    ReplyDelete
  5. Åh, ska du lägga ner. Vad tråkigt men var sak har sin tid och jag önskar dig lycka till med nya äventyr.
    Hör av dig när du gett ut något så ska jag läsa den.
    Ha en toppen sommar och njut!
    Kram Kia

    ReplyDelete
  6. Har tittat in här då och då för att se om du skulle säga adjö eller fortsätta med bloggen.
    Allt har sin tid och plats och så även en bloggs varande.
    Det var väldigt trevligt och roligt att få vara med i din vardag genom bloggen. :)
    Hoppas att ditt boskrivande går bra och att allt flyter på med den.
    Kramar!

    ReplyDelete
  7. Hej! Tack för dina goa,fina kommentarer inne hos mig.Synd att du ska sluta blogga.....men livet går vidare...och vart vet man inte riktigt....det kan ju ibland vara väldigt spännande.Ja,jag hoppas att jag får se dig där ute på ett fält FULLT med härliga solrosor.Ha det fantastisk!!! Kramar från mig. Ulrika :)

    ReplyDelete
  8. Jag kan bara önska dej all lycka och mod inför alla nya dörrar och en förhoppning om att du förblir den strålande solros som du är! Varmt tack för att du delat med dej av dej själv och för den värme du utsrålat här! Din senaste kommentar hos mej värmer hjärtat! All lycka och kärlek till dej! Kramar
    Lisa

    ReplyDelete
  9. Kære Lotta
    Jeg har været så glad for at kende dig og din blog-og været så taknemmelig for din kommentarer du har lagt på min blog. Verden er et spændende sted, så fyldt af muligheder og jeg kan mærke at du har lysten til at lære så meget så muligt. Ønsker dig alt godt i livet - Knus Miri

    ReplyDelete
  10. Tack för det finaste kommentaren. Du är fantastisk till att få alla ord att bli vackra. Önskar dig all lycka till med dina framtida projekt och hoppas att vi möts någonstans i vårt vackra Skåneland. Vet dock inte om jag är så modig att jag vågar bjuda in mig på en fika. Massor med kramar till dig! Anita

    ReplyDelete
  11. Tack för din fina kommentar hos mig! Nu önskar jag dig all lycka och framgång med dina nya utmaningar, utmaningar som är livets krydda. Ha en skön sommar och kram till dig och din familj!

    ReplyDelete
  12. Tack för härliga bilder, fina inlägg och så rara kommentarer. Visst går det att förstå att man blir färdigt med nåt för att ge utrymme för annat, men ändå lika sorgligt att du säger hej, då!
    Lycka till med allt och kram
    /Anette

    ReplyDelete
  13. Börjar med att tacka för din fina kommentar hos mig. Så glad jag blev över den. Lite sorgligt att du slutar blogga efter så många år, men visst.....jag förstår ju åxo. Tror det blir bra för dig då du säkert har en massa annat för dig. När man stänger en dörr öppnas alltid en ny och nu väntar en massa possitiva saker för dig. Hoppas ju att någon gång stöta på dig i värkliga livet . Skulle vara kul. Vem vet?

    Tack för fina inlägg, för fina bilder för ALLT du delat med dig i bloggen. Ha det så himla gott och stora långa varma lyckatillkramar från mig. LYCKA TILL LOTTA!!!!

    ReplyDelete
  14. Finaste Lotta, inget lätt beslut att fatta förstår jag. Jag som blev så glad att du uppdaterat din sida nu när jag tittade in. Men jag förstår dig – man måste leva här och nu – det tjatar ju alltid om. Klok är du som lever efter det! Jag önskar dig allt gott! Du vet den fina klematisen du hade i ett inlägg som jag sedan köpte och satte- den blommar idag för första gången och då kom jag så klart att tänka på dig. Jag minns inte vad den heter men jag kallar den Lotta. Men man ska följa sitt hjärta, så titta efter vad som finns bakom kröken. Livets stig är ju inte rak utan galet krokig. Som sagt jag önskar dig allt gott och ha en fortsatt härlig sommar! Varmaste kramar och du jag kommer att sakna dig här i bloggvärlden – för du berikade verkligen den.

    ReplyDelete
  15. Tack för din fina kommentar...blev så glad.
    Det känns tråkigt att du slutar men jag förstår dig. Det går lite på sparlåga med bloggandet för mig.
    Synd bara att man inte får veta vad du hittar när du öppnar de nya dörrarna!

    Lycka till och ha det så bra!
    Kram Agneta

    ReplyDelete
  16. Har kikat in, undrat men egentligen vetat. Du går gjort så många kloka, vackra blogginlägg och med värme och medmänsklighet spridit så mycket gött! Saknar men förstår, har själv gjort samma val.
    Behåller en kär bloggen i hjärtat och hoppas innerligt att våra vägar möts en dag❤❤❤. Kram & lycka till fina Du!// Marie (fd Lyckans lilla hus)

    ReplyDelete
  17. Tack för dina värmande ord hos mig! Bilden är magisk till den fortsatta texten!Som alltid lämnar dina ord plats för eftertanke. Du har gett oss så mycket kloka tankar och funderingar.Är så glad att jag fått ta del av dessa.
    Önskar dig verkligen allt gott och hoppas att det som finns runt hörnet kommer ge dig glädje!
    Kram
    Pia

    ReplyDelete
  18. Tack för att du sprider så mycket värme omkring dig, jag är så glad att jag hittade in hit. Men det finns en tid för allt och man ska inte vara rädd för att lämna det invanda och se vad som väntar bakom nästa krök. Du är klok som följer ditt hjärta. Nu kan jag inget annat göra än önska dig lycka till i fortsättningen . Stor kram Kersti

    ReplyDelete
  19. Bästa Lotta,jag förstår dig, så är det och så blir det ibland, man måste få välja det som passar en bäst.
    Det har ju varit tyst en längre tid hos dig men trodde du bara behövde lite paus, som vi alla behöver ibland.
    Du har en fantastiskt talang att uttrycka dig på, man blir alltid glad och ibland rörd av de finaste meningarna du skriver till mig och andra bloggvänner.
    Jag kommer givetvis att sakna dig goa bloggvän men önskar dig lycka till och hoppas allt blir som du tänkt dig. Den där vägkröken är och blir alltid spännande, den du visar på bild har jag varit och kört på i väldigt sakta mak. Gotland den underbara finaste ön, även jag har givetvis tagit bilder av just den vägkröken, den är något speciell tycker jag.
    Lycka till fina bloggvän och sköt om dig, kram/ Eva

    ReplyDelete
  20. Tack för sin fina kommentar hos mig :)
    Jag har saknat din blogg och nu får jag fortsätta med det, helt enkelt :) men vad gör det när du lägger ner bloggen av alla rätt anledningar! Önskar dig all lycka med allt du företar dig!

    ReplyDelete
  21. Jag har tyvärr inte hunnit följa dig och din blogg så länge och det beklagar jag! Dina texter och bilder är underbara och jag är glad över att jag kunde vara med på "din resa" en liten bit! Vill med dessa rader önska dig all LYCKA TILL i fortsättningen!
    Många varma hälsningar;
    Gunilla

    ReplyDelete
  22. Åh, varmaste och härligaste Lotta... jag som just nu under semestern börjat läsa ikapp och inte varit in alls på länge och så är du på väg mot nya äventyr. Din blogg, din värme, dina bilder och din resa har varit så värdefull för mig även om jag lyst med frånvaron här senaste året då livet knackat på dörren på så många andra plan. Jag önskar dig all lycka till och precis som du är jag aldrig längre än en mailadress bort. Med kärlek.
    Liv

    ReplyDelete
  23. Kära fina Lotta!
    Har förstått att detta varit på gång, hoppas så att få läsa din bok när den är klar och att vi fortsätter hålla kontakten trots att det varit en mer än lovligt tuff vår här hos mig!
    Många kramar
    Nettan

    ReplyDelete
  24. Fina Lotta! Tack för att du förgyllt bloggsfären i många år och för alla fina kommentarer jag fått från dig :) Önskar dig allt gott och mycket fint på din fortsatta resa <3


    Kram
    Christina Karlsson

    ReplyDelete
  25. Sorry your blog is ending just as I get to know it - Good luck for the future

    ReplyDelete
  26. Tack för alla fina inlägg! Och vi finns ju kvar OM du skulle ändra dig längre fram. Önskar dig allt gott. Många kramar från Malin (med bebis nr 2 i magen <3)

    ReplyDelete
  27. Men åh. Alltså, jag förstår dig verkligen. Har själv snuddat vid tanken, i alla fall periodvis, men jag kan inte låta bli att fortsätta. Men som sagt, jag förstår dig. Jag kommer dock att sakna dig och dina fantastiska bilder och ditt sätt att skriva jättemycket. Jag blir så glad när jag öppnar kommentarsfältet och hittar ett meddelande från dig. Dina bilder är verkligen speciella och jag önskar att jag visste hur du gjorde när du tar dem.

    Tack för dina snälla snälla ord. Jag blir så glad och lite rörd.

    Jag hoppas verkligen att vi springer på varandra någon gång – fast det får förstås bli du som får försöka känna igen mig eftersom jag inte har en aning om vad du heter eller hur du ser ut. Så om du ser någon som ser ut ungefär som på min bild och som är klädd i klänning – oftast röd – så måste du komma fram och ge mig en stor, varm kram!

    Massor av solskenskramar
    //Linda

    ReplyDelete
  28. Jag kommer verkligen att sakna dig, jag och många med mig. Du har inspirerat, entusiasmerat och spritt så fin glädje och värme. Dina vackra foton har alltid berört mig.
    Jag har tittta in då och då och undrat hur du har det och saknat dig. Men jag kan förstå ditt beslut.
    Stort tack för fina kommentarer hos mig som alltid värmt och glatt mih och fått mig tänka till.
    Nya tider väntar dig och jag har din mailadress om jag får vägarna förbi och du vet också var jag finns om du lockas till huvudstaden.
    Stor, varm kram förån mig och jag önskar dig det allra, allra, bästa.

    ReplyDelete
  29. Men vad jag kommer sakna dig och alla dina fina inlägg. Jag önskar dig lycka till i framtiden med vad du än kommer hitta på. Nyfiken, härligt ... tänk vad tråkigt det skulle bli om vi inte vore nyfikna. Var nu rädd om dig och jag hoppas du har en riktigt fin sommar. Stor kram och vem vet, en dag kanske du hälsar på i blogglandia igen. Då är du välkommen! Allt gott! Maria

    ReplyDelete
  30. So sorry you are closing down your blog Charlie. I wish you health and happiness in the future. It has been wonderful to have met you here and shared your lows and highs. You are an inspiration to us all! Sarah x

    ReplyDelete