Tuesday, 31 January 2017

Alive







        Tack för alla hälsningar och all omtanke som ni på en mängd olika sätt har skickat mig de senaste månaderna.
 Kramar och frågor kring om allt är ok?
En omtanke som värmer mitt hjärta.
Och i dessa tider känns det hoppfullt att bli påmind om kraften i 
kärlek, empati och viljan att sträcka ut en hand.
Att just detta är människans styrka.
En kraft som förenar oss.
Att en främling är en vän vi ännu inte lärt känna.
Det ger mig hopp och framtidstro.
Tillsammans är vi starka.
Tillsammans bygger vi broar.
Inte murar.

Och som svar på era frågor:
ja, jag lever och jag mår bra.
Det var inte meningen att det skulle bli tyst här.
Men det blev det.
Jag for iväg på skrivkurs och fick förmånen att möta inspirerande människor
som delade samma glädje för skrivande och berättelser som jag.
Det var den spark i baken jag behövde
för att äntligen ta tag i mina skrivdrömmar.
Och det är där jag befinner mig just nu,
bland research, anteckningar och byggandet av min fiktiva värld.

Ni är en fantastisk kraft.
Superhjältar hela högen.
Och jag har inte glömt bort er.
Aktiviteten här på bloggen lär nog vara fortsatt sparsam framöver
men jag ville berätta varför och att jag mår bra.
Ta hand om er ni fantastiska superhjältar!

Kram

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Thank you for all greetings and concern you've sent me in various ways these
past months.
Hugs and inquieries as to whether everything is ok?
A concern which warms my heart.
And in times like these it feels hopeful to be reminded of the force
of love, empathy and the will to reach out a hand.
That this is the strength of humans.
A force which unites us.
That a stranger is a friend we yet have to get to know.
This gives me hope and belief for the future.
Together we're strong.
Together we build bridges.
Not walls.

And to answer your questions:
yes, I'm alive and I feel fine.
It was never supposed to go quiet here.
But it did.
I went away on a writers course and had the privilege to meet inspiring
people who shared the same joy for writing and stories like I do.
It was the kick in the butt I needed
to finally go ahead with my dreams of writing books.
And that's where I am right now,
among research, notes and scribbles and the construction
of my world of fiction.

You're a fantastic power.
Superheroes, each and every one of you.
And I haven't forgotten about you.
The activity here on the blog will probably be sparse for some time,
but I wanted to let you guys know why and that I'm fine.
Look after yourselves you fantastic superheroes.

Lots of love

26 comments:

  1. Underbart att höra att du har inspiration att förverkliga drömmar!!! Du finns i mina tankar titt som tätt, även om jag heller inte är så aktiv i detta forum. Varmaste kramar Marie (Lyckans lilla hus)

    ReplyDelete
  2. Åhh underbart att höra!!! Jag vill läsa boken förstås :)i sinom tid :)
    Du skriver så himla bra det har jag sagt förut. Det är klart Du ska skriva mer!
    Go for it! Även om jag kommer sakna dina blogginlägg och vackra bilder.
    Stor varm kram
    Annika

    ReplyDelete
  3. Finaste Lotta, kära bloggvän!

    Vi är nog många som saknar dina underbara inlägg, både i bild och text ... men det allra viktigaste är att du följer ditt hjärta och gör det som ger just dig allra mest<3
    Jag är så himla glad att du fått inspiration att fullfölja dina drömmar! Så spännande och jag tänka mig hur mycket jobb som helst. Men är det någon som klarar det så är det du, min vän!

    Även om det blir glest med inlägg här på bloggen hoppas jag att vi snart får se dig igen, i någon form av text. Att du så småningom kanske blir sugen på att dela med dig av erfarenheterna av att just fullfölja en dröm. Energikickar, genom berg och dalar och genom livet. Önskar dig massor av lycka till och det gör mig så varm om hjärtat att du slagit in på författarskapet.

    Många varma kramar
    Suz

    ReplyDelete
  4. Men åååå! Vad härligt, Lotta! Skrivarkurs!!!

    Många varma kramar
    Carin

    ReplyDelete
  5. Great news Charlie! Go ahead with your dreams, there's nothing better than being inspired by your own desires and make them happen. Thanks for letting us know that everything is okay, I was actually thinking of you...
    All the best and keep in touch!
    Olympia

    ReplyDelete
  6. It is wonderful to read you are following your dreams Charlie and the reason you don;t have much time for blogging. Take care have fun! Sarah x

    ReplyDelete
  7. Vad trevligt det låter Lotta!
    Man skall göra det som känns viktigt och följa sitt hjärta.
    Skönt att höra att du mår bra och trivs.
    Kramar!

    ReplyDelete
  8. It is lovely to see you back in this space again Charlie and to learn that you are on a new and exciting mission - good luck and happy writing♡

    ReplyDelete
  9. Det är så det ska vara. Livet går upp och ner och fram och tillbaka. Skrivarkurs + Lotta kan bara bli bra och jag hejar på från sidolinjen. Jag hoppas du finner din skrivarröst och jag önskar dig allt gott, hela tiden. Det vet du! Kram.

    ReplyDelete
  10. Det var skönt att höra att allt är bra. Ja kanske till och med bättre än bra! Du kommer att bli dansa med fingrarna över tangenterna få fram härliga texter. Säkert kommer de att handla om livet, livet här och nu och livet som varit massa fina minnen =) Du blogga när du har tid och lust - det finns inga krav. Bara ett: Att ha roligt! Kram på dig min fina bloggvän

    ReplyDelete
  11. Kom att tänka på dig just nu och precis när du har gjort en uppdatering! Jag är nämligen urusel på att vandra runt i blogglandet även om tankarna går vida. Bra att veta att vi finns där alla även om livet pågår och kretsar kring annat. ♥︎

    ReplyDelete
  12. Åh va härligt att få höra lite från dig. Låter ju underbart kul att vara mitt uppe i skrivande. Hoppas på att få läsa din bok i framtiden. Kram

    ReplyDelete
  13. Jag har själv haft ett längre uppehåll på bloggen men bara för att jag inte hade nå´n lust. Låter härligt att du varit på skrivarkurs. Fint att få höra av dig och ser fram emot dina kommande inlägg.
    Visst är det ett fantastiskt forum det här där man får kära vänner även om vi aldrig ses, men värmen i raderna vi kommenterar hos varandra ger livsglädje.
    Ha det riktigt lugnt och skönt vännen och känn ingen press på att prestera inlägg! Vi vet att du finns därute. Kram

    ReplyDelete
  14. Kära Lotta! Så härligt att höra att du mår bra och att du tagit ett stort kliv närmare din skrivarsjäl!
    Ta dig an din skrivarbana och låt oss få höra när du nedkommer med något du vill dela till oss.
    Läste hos en av mina bloggvänner en underbar mening; Idag är jag starkare än jag någonsin kommer att vara!
    Då gällde det ork som avtar med åldern, men jag ser det också som en symbol för hela vårt väsen.
    Kram!
    Märit

    ReplyDelete
  15. ÅÅÅ nu blev jag glad för att du är glad kära Lotta! Du skriver om Blogglandias invånare på ett underbart sätt!
    Stor kram och massor med allt gott!

    ReplyDelete
  16. Åh, vad roligt och inspirerande det låter! Är så glad för din skull! Gott att höra att du mår bra och att du arbetar mot dina drömmars mål!
    Visst saknar jag dina inlägg och dina underbara bilder, men jag förstår att tid och ork inte räcker till allt.
    Må så gott!
    Kram, Gunilla

    ReplyDelete
  17. Gott å höra att allt är bra.
    Jag har varit härinne massor med gånger och hoppats på ett nytt inlägg.
    Så äntligen!
    Och lycka till med skrivarprojektet.

    ReplyDelete
  18. Å så skönt att höra att allt är bra. Jag hade många funderingar och oro. Extra roligt att höra vad tystnaden beror på. Skriv, skriv och njut av det.
    Många varma kramar
    Kersti

    ReplyDelete
  19. Åh vad spännande!! Något som vi får läsa i framtiden....
    Ha det toppen!
    Kram Kia

    ReplyDelete
  20. Härligt att du är "alive" och har fått en spark i baken. För det låter ju onekligen spännande och intressant ditt påbörjade projekt

    Kram Kajsa

    ReplyDelete
  21. Oh, my superhero:-) So happy to see you back here, and happy that you have been enjoying your life, filling it with inspirational stuff:-) Love it. Have been thinking about you alot. Sending warm hugs and lots of love your way:-) xxxxxxxxxxxx

    ReplyDelete
  22. Vad glad jag blir att du mår bra Lotta och tar vara på dina drömmar.
    Jag har tänkt ofta på dig hur livet rullar på hos dig men nu vet jag vad tystnaden berott på.
    Du bör verkligen skriva för det gör du så innerligt bra, du har de vackra orden och meningarna i dig,
    och de måste bara printas ner.
    Lycka till kära vän, allt gott till dig.
    / Eva

    ReplyDelete
  23. Har saknat dig så och är så glad att läsa att du har dte bra. Så härligt roligt med en skrivarkurs ochb jag öfrstår att detta nu upptar en stor del av din tid.
    Men jag är så glad öfr att du mår bra.
    Stor kram och många tankar.

    ReplyDelete
  24. Saknar dina ord och underbara bilder.
    Jag är glad att du mår bra och har funnit glädjen i att skriva på kursen.
    Lycka till!
    Kram Louise <3

    ReplyDelete
  25. Skrivarkurs lät inspirerande. Lycka till med projektet. <3
    Glöm inte ta pauser och gå ut och njut av vårtecken.
    Kram Bosse

    ReplyDelete