Friday, 9 September 2016

Happy Friday






Tuta och köra?
Det blev inte mycket av det inte.
Istället har jag legat nerbäddad i snart 2 veckor.
Knockad av en monsterförkylning.
Det blir inte alltid som man tänkt sig och en
förkylning bryr sig inte om en planerad kalender.

Nu är jag dock på benen igen.
Något skakig och med en envis hosta
har jag idag njutit av det fantastiska sensommarvädret
som september bjuder på.
Sköna solstrålar som värmde mitt
något bleka ansikte.
Efter allt vilande var det ren och skär glädje
att vandra runt i trädgården idag.
Fylla huset med vackra blommor
och känna att livet vänder åter.
Välkomna sköna september.
Något sent men med innerlig glädje.

Tack för alla fina ord och all uppmuntran
till mitt förra inlägg.
Ni är underbara.
Tack.

Ha en fin fredag och sköt om er!

Kram

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Full steam ahead?
Well, not so much.
Instead I've been well tucked up in bed
for almost 2 weeks now.
Knocked out by a monster cold.
Life doesn't always turn out like one hope to
and a cold really doesn't care about a scheduled calendar.

But now I'm back on my feet again.
Today I've been enjoying the beautiful late summer weather.
A bit shaky and with a stubborn cough but lovely sun beams
warmed my pale face.
After all that time in bed it was pure happiness to be
able to walk around the garden today.
Fill our house with beautiful flowers and feel life returning.
Welcoming beautiful September.
Somewhat late but none the less with intense joy.

Thank you all for your kind words and encouragement
to my last post.
You're wonderful.
Thank you.

Happy Friday and take care!

Big hugs

36 comments:

  1. Dear Charlie - I am sorry to learn that your awful cold lingered on for so long, they can really knock you out. Take lots of vitamin C such as oranges to build yourself up again.
    Love the wonderful purple shade of your elegant Gladiolus♡

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much sweet Rosemary. Now I'm back on track again. Still a lingering cough but most certain back on track. :)

      Lots of love♥

      Delete
  2. Stackare, så trist med så´n envis förkylning! Skönt att du är på benen igen och kan njuta av den underbara september vi har just nu. Underbart med fler varma dagar.
    Ha det gott kära vän! Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack snälla Yvonne! Ja, vilka fantastiska sensommardagar vi får njuta av. Skön sol och värme som vi kommer behöva de mörka månaderna. :)

      Ta hand om dig Yvonne!

      Kram♥

      Delete
  3. Vilken vacker blomma överst i ditt inlägg! Och den är ju blå dessutom! Min favoritfärg!
    Vad trist att du varit däckad så länge men förstås roligt att du nu är piggare.
    Var rädd om dig nu och ta det försiktigt.
    Att strosa i trädgården, att dofta känna och titta kan ju hjälpa dig återfå krafterna.
    Stor kram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack snälla Ditte! Nu är jag pigg igen och trädgården var definitivt en skön oas att vandra runt i när hostan rev och krafterna inte räckte till mycket. Och på tal om oas så hoppas jag att du njuter sköna dagar i solen och värmen på lite sydligare breddgrader. :)

      Kram på dig♥

      Delete
  4. Soliga Söndag idag!
    Det var en hemsk förkylning du åkt på och redan.... hösten har ju inte börjat ännu. Men då har du det avklarat - man måste ju tänka positivt. Håller med dig den när sensommarvärmen är underbar och fortfarande kan man gå ut barfota, i alla fall om eftermiddagarna då gräset torkat. Massor av frukt, träden dignar och lite blommor finns det allt kvar, men det märks att de börjar att gå i vila. Ditt dahlia projekt låter som en himla bra idé i mina öron till nästa säsong. Ta stora krukor! Och sätt ner knölarna djupt då du drivit på dem lite inne innan det är dags för utplantering.
    Ha en fin söndag! Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, nu har jag haft min stora förkylning så jag tycker gott att det räcker för i år. ;) September har sannerligen varit en gyllene månad med sol, värme och ljumma vindar. Bara att tacka och ta emot. :) Jag är tacksam för alla tips och även om jag säkerligen kommer gå på minor när det gäller dahlior så vill jag åtminstone ge det en chans. Kanske blir jag lika fast som du har blivit för dessa skönheter. :)

      Ta hand om dig och ha en strålande fin lördag!

      Kram♥

      Delete
  5. Men fy vilken hemsk förkylning, vet ju hur det känns och då har jag bara varit sjuk några dagar! Men det är viktigt att lyssna på kroppen när den säger stopp annars tar det bara längre tid att läka!
    Visst har det varit fantastiska sommardagar och även om jag tycker om sommaren längtar jag efter hösten också. Tycker ju om färgerna och vandringarna som vi brukar göra.
    Njut nu av vädret, av plantering och av livet!

    Kram
    Nettan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kram på dig kära Nettan och tack snälla. Nu är jag på benen igen och även om en envis hosta släpar med känns det så mycket bättre nu. September har varit fantastiskt fin. Som en liten extra bonus. Och som jag har njutit. Men nu känns det som höstvindar drar in och som det höstbarn jag är välkomnar jag dem. Jag ser fram emot färgprakten och den klara lite krispiga höstluften. :)

      Krama om familjen och ha en fin helg kära Nettan.

      Kram♥

      Delete
  6. Ute är hösten nästan fortfarande sommar - och det finns mycket att njuta av :) härligt att du är med och gör det nu - att du har kryat på dig. Många är förkylda nu och vi väntar väl alla bara på NÄR vi ska trilla dit ;) samtidigt som vi hoppas att vi klarar oss.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, tyvärr hör väl just förkylningar sensommar och höst till och även om vi varje år hoppas på att klara oss undan så tycks vi alltid trilla dit. Men nu hoppas jag att vi har fått vår dos och får njuta av hösten friska och krya. :)
      Jag hoppas att du njuter av fina dagar Eva och får hålla dig frisk. :)

      Kram på dig♥

      Delete
  7. Dejligt du er blevet frisk igen :)
    Blå Gladiolus - så fine , tænker på datteren min, der købte disse løg og satte i krukke og stor var hendes overraskelse, da ildrøde kom op istedet for de blå :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Röda gladiolus är vackra men har man tänkt sig blå så kan jag förstå att det inte var någon vidare trevlig överraskning. Det är alltid lite spännande att trycka ner lökar i jorden eftersom man inte alltid kan vara helt säker på att det som kommer upp är det man tänkt sig. ;)
      Tack snälla Miri och jag hoppas att du njuter av en solig och fin lördag. :)

      Kram♥

      Delete
  8. Tack du trogna! Så mycket jag missar hela tiden, vackra bär, solrosor och på det en förkylning! Gläds att du får känna sommaren mellan tårna ännu. Jag vet faktiskt inte vart min sommar försvann. Tänker att jag måste få promenera längs någon strand ännu innan vintern tar vid.
    Sköna sensommarstunder! ♥︎

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag håller tummarna för att det blir möjlighet till lite strandnära promenader för dig innan vintern tar vid kära Ann-Lis. Sommaren har varit lång, varm och vacker här i Skåne men nu står hösten och bankar på dörren och det känns bra det med. Jag tycker om hösten och färgprakten. Om lugnet som infinner sig på ett annat sätt under de mörka månaderna.

      Ta hand om dig vännen och ha en riktigt fin helg!

      Kram♥

      Delete
  9. Vi hytter näven åt förkylningen, men njuter av sommarvärme som helgen skänkt till oss. Solens strålar kan ju inget annat än göra oss glada ända in i själen.

    Tack för dina fina ord inne hos mig, de värme ,assor!!

    Kram Kajsa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kram på dig kära Kajsa och tack.♥ September har varit magiskt vacker och jag tänker att all denna sol och värme kommer göra gott under de mörka månaderna. Framförallt i början på det nya året då mörkret börjar bli lite kämpigt och segdraget. Att september har gett oss en extra liten bonussommar och det känns gott. :)

      Kram på dig♥

      Delete
  10. Tack! Jag tycker det är kul att fixa till kaninerna och vill att de ska ha det bra. Och mina burar är jag himla nöjd med. : )

    Skönt att du är på benen igen. Min man är snorig nu men är faktiskt inte så ynklig som de kan vara. Tjejerna börja men det var bara en kortis och jag hoppas det inte blir något mer. Jag vill inte bli sjuk....

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du ska verkligen vara stolt över dina fina kaninburar Kia. Vilket hantverk! Och jag tror att era kaniner är dig evigt tacksam. Det är så härligt att se all den glädje som kaninerna har skänkt er familj. :)
      Jag håller tummarna för att du klarade dig undan förkylningarna som härjar och att du får njuta av en fin helg. :)

      Sköt om dig!

      Kram♥

      Delete
  11. Fin bild! Hoppas du får vara pigg nu då. Kram Suss

    ReplyDelete
  12. Den oundvikliga höstförkylningen? Hoppas att du snart känner dig riktigt fit for fight! Kram.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, vad är det med den där höstförkylningen? Fullständigt omöjlig att skydda sig mot. Men nu är den avbetad och nu får eventuella virus och bakterier gärna hålla sig borta till efter nyår. ;)
      Tack snälla du för din omtanke vännen.♥

      Kram på dig♥

      Delete
  13. Oh, my sweet sweet friend. How is it possible to have so much love for someone you have never met? But I do. You are a kind soul, an online-sister to me, and I wish you only the best. Sending you a lot of warm hugs my dear. Lovely picture and enjoy your life, every minute, moment...Lots of love dear XXXXX

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lots of love sweetie and I'm so grateful you're out there. A dear, dear blogsister.♥

      Take care!

      Lots of love♥

      Delete
  14. So sorry to hear that your cold knocked you down so hard. I hope your are now on the mend. Take care. Sarah x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much for your kind words Sarah and yes, I'm feeling much better now. Still a bit of a cough but apart from that feeling just fine. So thank you my dear.♥

      Take care!

      Lots of love♥

      Delete
  15. Fy vilken långdragen förkylning! Hoppas Du får vara frisk nu. Men vilken fin september! Ser bilder hur det badas i havet i Skåne.
    Vi tog morgondopp i sjön vid stugan i Dalarna i lördags. Då är livet som bäst!
    Kram Annika

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ett morgondopp låter helt underbart Annika. :) Ja, för någon dag sedan hade vi 19 grader i havet. I september. Helt galet. :) Men nu känns det att kyligare vindar har dragit in och höstkänslan börjar krypa på vilket känns helt ok. :)

      Tack snälla du för din omtanke och fina ord.♥

      Sköt om dig!

      Kram♥

      Delete
  16. Va skönt att förkylningen din känns bättre, än så länge har jag klarat mig rätt bra. Känt av lite grann, men inte blivit liggandes. Peppar peppar.
    Klart du ska fortsätta blogga, läste om ditt tvivel i förra inlägget. Men så är det nog hos många av oss som bloggar. Det kommer svackor, sedan kommer det tider då man tycker att skrivandet ger så mycket så man inte vill lägga av.
    Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag håller tummarna för att du slipper allt vad förkylningar heter för de är inte roliga inte. Det är väl som det ska vara kan jag tänka, att det går upp och ner med bloggandet. Kanske till och med hälsosamt när man får tänka till både en och två gånger och inte bara ånga på.

      Ta hand om dig!

      Kram♥

      Delete
  17. Så skönt att du är på benen igen.
    Kram

    ReplyDelete
  18. Skönt att du är bättre igen! Det är många som hostar och nyser nu på tunnelbana och bussar. Så det är väl bara att vänta...
    Härligt att komma ut i trädgården, det är ju så underbart väder!

    Kram Agneta

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack snälla Agneta och ja, trädgården har verkligen varit ljuvlig att vandra runt i de dagar då jag har varit krasslig och behövt lite sol och frisk luft. Jag håller tummarna för att du slipper förkylningarna som härjar just nu för inte är det något roligt att vara sjuk inte.

      Ta hand om dig!

      Kram♥

      Delete