Saturday, 24 September 2016

A cup of tea






Jag tycker om den där stunden på morgonen då jag sitter vid köksbordet med min kopp te. Det vackra morgonljuset sipprar in genom fönsterrutorna, radion ljuder i bakgrunden och det råder ett förväntansfullt lugn. Dagen är fortfarande i sin linda och allt är möjligt. Stunden innan allt sätter igång. Jag tycker om den där stunden.

En fin lördag önskar jag er alla.

Kram

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

I do enjoy that moment in the morning when I sit at the kitchen table with my cup of tea. The beautiful morning light is coming in through the windows, the sound of the radio in the background and the calm expectation in the air. The day is still in the bud and anything is possible. That moment before it all starts. I enjoy that moment.

I wish you all a lovely Saturday.

Lots of love

34 comments:

  1. I morse var det ganska grått, men nu skiner solen och man känner hur energin flödar!
    Jag hoppas att du får en toppen dag=)Här blev det äppelkaka till 11- kaffet och det finns kvar till i eftermiddag!
    Ha det bäst min fina vän.
    Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Äpplekaka är galet gott och sannerligen en av höstens stora skatter. :) Kanske får bli lite äpplekaka här imorgon också. :)

      Kram på dig♥

      Delete
  2. Så rofylld läsning! Känner igen mig i dina tankar.
    Kram du finaste och jag önskar dig innerligt en fin lördag.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kram tillbaka kära Ditte och jag önskar dig detsamma!♥

      Delete
  3. Den stunden på morgonen är bara bäst. Kan bara håla med.
    Tack för att du läämnat ditt bokmärke så jag hittar din blogg. Du har bytt bloggnamn förstår jag

    Varm kram till dig.❤��

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det är en stund jag tycker mycket om. :)

      Sköt om dig och kram på dig.♥

      Delete
  4. Den stunden på dagen oavsett veckodag är helig!

    Kram och hoppas du har en härlig helg!
    Nettan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eftersom jag arbetar hemifrån kan jag ha den stunden på morgnarna när alla har gett sig av till arbete och skola. Och på helgen har vi och tonåringarna inte samma uppfattning om att morgonstund har guld i mun. ;)

      Kram tillbaka Nettan och hoppas att ni har en fin första helg i oktober.♥

      Delete
  5. Jag tycker också om den stunden, mest när jag är ledig och kan sitta länge.

    Trevlig söndag!
    Kram Agneta som fortfarande äter frukost...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag håller med dig, när man är ledig kan stunden få bli lite längre än övriga dagar. :)

      Njut av din helg Agneta!

      Kram♥

      Delete
  6. Ja visst är det underbart att ha hela dagen ograverad framför sig. Få sitta i lugn och ro och bara njuta!
    Fortsätt njuta kära vän! Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är inte dumt alls Yvonne. :) Det lovar jag att göra och jag hoppas att du gör detsamma med din helg.

      Kram♥

      Delete
  7. Ja den stunden känner man sig så rik! Ibland smiter jag upp tidigast bara för att få den. Dagen och kanske hela helgen ligger framför och helst ska den inte vara fullt planerad. Just nu är det söndagkväll och jag känner mig så nöjd och glad över helgen som varit. En rikedom det med när tiden använts bra.
    Kram och ha en fin vecka Lotta!
    Annika

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vad glad jag blir över att du hade en sådan fin helg Annika och vilken skön känsla att känna tillfredsställelse över att det blev bra. Jag hoppas att denna helg blir minst lika bra den. :) Här har vi haft alla väder på en och samma gång. Sol, regn, blåst och åska. Helt klart en händelserik helg. :)

      Ta hand om dig kära Annika!

      Kram♥

      Delete
  8. Morgonstunden med i mitt fall kaffet, tidningen och gärna ett korsord är verkligen en ovärderlig start på dagen!
    Kram
    Pia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det låter härligt Pia. :) Njut av din morgonstund och ha en trevlig helg!

      Kram♥

      Delete
  9. Det är en väldigt vacker stund.. och du är skapar vackra stunder och bilder. Dessutom sprider du så mycket glädje och värme med såväl din blogg som dina kommentarer hos mig. Tack för det, hoppas du har en särdeles fin start på veckan ♥.
    Kramar från Liv

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kärlek till dig Liv och tack snälla för dina fina ord. Vad glad jag blir.♥

      Njut av din helg och stor kram♥

      Delete
  10. Låter härligt tycker jag. Lugnet före stormen.... :)
    Lite som jag när jag tar min tidiga morgonpromenader. Lugnt och tyst och huvudet för tänka som det vill.

    Gott med äppelkaka. Våra äpplen är slut. Djur och barn som ätit upp dom.
    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, ja verkligen lugnet före stormen. Åtminstone vissa dagar. ;) Jag tror att de flesta av oss behöver den där stunden någon gång under dagen. Som du säger, när huvudet får tänka som det vill.

      Kram på dig Kia ♥

      Delete
  11. För mig är det kvällskoppen som jag håller kärast. "Tack för den här dagen, nya tag i morgon" Jag är så tacksam över möjligheten att dela fler höstkvällar med mina föräldrar och en och annan kopp te med exotiska smaker. (De andra dricker bara pepparmint, men jag vill ha rooibos med härliga smaker, gärna Heta Chokladdrömmar!) Kram.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kvällskoppen är lika ljuvlig den. Här hemma för att vi delar den tillsammans. En fin gemensam stund i slutet av dagen. Och jag förstår att dessa höstkvällar tillsammans med dina föräldrar är ovärderliga. För er alla.
      Kärlek och styrka till dig vännen. Och en extra stor kram till de dagar då det behövs som allra mest.

      Kram♥

      Delete
  12. Oh, my sweet friend- a kindred spirit.... I so much love that moment too - my teacup and me in the morning... Life at its best:-) Sending big warm hugs your way

    ReplyDelete
    Replies
    1. I had a feeling you were a tealover too sweet Eli. :) Take care my dear and have a great weekend.

      Lots of love♥

      Delete
  13. Jag håller med dig! Morgonen är den bästa stunden på dagen. Då är jag mitt bästa jag. Jag tänker klart och är som mest effektiv. Jag dricker egentligen aldrig te när jag är själv. I morse var jag dock uppe extra tidigt och värmde varmt vatten och drack två stora muggar. Det var riktigt gott och jag funderade över varför jag gör det så sällan. Imorgon ska jag också göra det. Om jag kommer ihåg. :)
    Jag önskar dig en fin dag!
    Kram Sofia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Härligt Sofia och visst är det trevligt när man upptäcker något som gör en gott och får en att må bra. Och undran över varför man inte gör det oftare är ju ett gott tecken på att det förhoppningsvis kommer hända igen. :)

      Njut av sköna morgonstunder Sofia och ha en fin helg!

      Kram♥

      Delete
  14. Hej Lotta!
    Snart helg igen, tiden går snabbt!
    Dricka tea ska inte underskattas, så mysigt! För mig blir det kvällskoppen som står för lugnet. Nu ska här läsas bok på soffan!
    Var ni på bokmässan förra helgen? Höll utkik efter er i folkvimlet!!
    Njut fredagen imorgon!
    Stor kram Anna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, testunderna är härliga. Både på morgonen och kvällen.:)
      Vi hoppade över Bokmässan i år. Det var mycket som stod på schemat och vi fick helt enkelt inte ihop det. Jag hoppas att du hade det trevligt i folkvimlet bland alla böcker och författare kära Anna? :)

      Trevlig helg på er!

      Kram♥

      Delete
  15. Jag älskar också den stunden.
    Helgkram Bosse

    ReplyDelete
  16. Ljuvligt med en lugn stund på morgonen. Blir bara inte alltid så...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nej, alla dagar blir kanske inte lugna. Själv får jag möjlighet till den där stunden när övriga familjemedlemmar har lämnat hemmet för skola och arbete. Men det är ju så vår livssituation ser ut just nu.

      Kram på dig♥

      Delete