Tuesday, 30 August 2016

Pancakes and thoughts on blogging...






Ett säkert hösttecken brukar vara säsongens första förkylning.
Någon vecka efter skolstart brukar den komma.
Antingen smygandes eller med buller och bång.
I år blev det med buller och bång.
Rinnande näsa, halsont och hosta och jag är knockad.
Det blir sängläge för mig idag.
Och det blir pannkakor med färska blåbär, hallon
och vispad grädde.
Även om det inte jagar bort förkylningen får det
åtminstone mig att må lite bättre.

Förkylning och sängläge innebär också tid att tänka.
Och något jag har tänkt mycket kring på sistone har varit min blogg.
Min sorgligt försummade blogg.
Min blogg som varken har fått den tid, uppmärksamhet eller kärlek
som den förtjänar.
Jag har känt mig vilse helt enkelt.
Tappat både självförtroende och gnista.
Dukat under för prestationsångest och ett dagligt flöde
av bilder och ord som nog snarare har hämmat mig
 än inspirerat.
Glädjen var borta och hade ersatts av en vilsenhet.
Jag hade i princip bestämt mig för att packa ihop väskan
och lägga ner bloggandet.

Det vill säga, tills jag läste Louises kloka och tänkvärda
inlägg här
Kloka och uppmuntrande ord
som träffade mig rakt i magen och som fick mig
att verkligen reflektera kring mitt eget bloggande.
Om varför jag bloggar, vad det är som gör att jag tycker så mycket om
att blogga och varför jag en gång startade.
Hitta tillbaka till den där sköna känslan av glädje och lust
som är en grundplåt för mig.
Det kreativa skapandet och möten och dialog med människor
som är det som jag brinner för.
Att lyfta varandra.
Nätverka kallar många det.
Själv kallar jag det livsverka.

Louise gav mig den spark i baken som jag så väl behövde.
Hennes ord fick mig att hitta det tappade självförtroendet igen
och inse att jag inte ska överge något jag tycker så mycket om.
Att min röst gör skillnad.
Precis som din.

Så nu tutar och kör jag.
Full fart framåt.
Med rinnande näsa, pannkakor i magen och ett hittat självförtroende
ska jag sparka liv i den här bloggen igen.
En mötesplats fylld med all er värme och kraft
som jag tycker så mycket om och som ständigt inspirerar mig.
Tack för att ni finns.

Kram

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

A sure sign of autumn usually is the first cold for the season.
It often arives a week or two after school has started.
It either sneaks up on you or arrives with a bang.
This year it arrived with a bang.
A running nose, sore throat and a cough is all what it took
to knock me out completely.
Today I had to stay in bed and rest.
And there will be pancakes with fresh blueberries, raspberries
and whipped cream.
Maybe it won't chase my cold away but it will at least
make me feel better.

A cold and having to stay in bed also makes time to think.
And something I've been thinking a lot about lately has been
my blog.
My sadly neglected blog.
My blog which neither have had the time, attention or love
it deserves.
I've felt lost and have lost both my self confidence and spark.
Succumbed to both performance anxiety and a daily flow of
pictures and words which I think have restrained me rather than
inspired me.
The joy was gone and had been replaced by a feeling of being lost.
I had more or less decided to pack it all in
and give up on blogging.

That is to say, until I read Louise wise and memorable
post here.
Wise and encouraging words
that hit me right in the stomach and had me to really reflect
about my own blogging.
About why I blog, what it is that I like so much ablout blogging
and why I started in the first place.
Find my way back to that good feeling of joy which is the
foundation to me.
The creativity and meeting and dialogue with other people
which is my passion.
To lift each other.
Networking some people call it.
I call it lifeworking.

With her post Louise gave me that kick in the butt I so well needed.
Her words made me find that lost self confidence again
and realize that I shall not abandon something I enjoy so much.
That my voice makes a difference.
Just like yours.

So now I'm on my way.
Full steam ahead.
With a running nose, pancakes in my belly and a new found self confidence
I'll kick some life in this blog again.
A place to meet filled with all your warmth and power.
A place I like so much and which constantly inspires me.
Thank you for being out there.

Big hugs

58 comments:

  1. Det är klart att du ska fortsätta blogga! Heja, heja! Du skriver vackert, tar fantastiskt vackra fotografier och är en klok röst i världsmumlet. Jag älskar att läsa dina inlägg oavsett om de kommer flera gånger om dagen eller en gång om året. Kram, kram, kram! (Och tack till Louise och hennes insikt i verkligheten. Jag bloggar sedan länge totalt utan prestationskrav. Det blir inte lika vackra bilder, inte lika genomtänkta texter, inte särskilt många projekt. Men tänk, det är härligt att ha den där platsen i cyberrymden. :D )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kärlek till dig Monica och tack för all pepp och värme.♥ Bloggen har gett mig så oerhört mycket. Alla dessa fantastiska möten och fin vänskap. Och även om jag idag har tagit ett steg tillbaka med en blogg i en lite mindre skala och inte längre daglig uppdatering så känner jag att jag inte vill släppa det här med bloggvärlden. The Swedish Wildflower är bara ren och skär glädje. Inga måsten och inga krav. Bara glädje. Och så vill jag att det ska fortsätta. Tack kära Monica.♥

      Kram

      Delete
  2. Jag älskar din blogg och alla dina inlägg. Men du ska göra det för din egen skull. För att du vill och tycker om de. Oavsett hur ofta du gör de. Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kram på dig och tack rara du.♥ Vad glad jag blir för dina ord. Och så länge jag känner glädje och lust kommer jag fortsätta blogga. Kravlöst och utan krusiduller. :)

      Sköt om dig och tack!♥

      Kram

      Delete
  3. Det låter bra. Inte förkylningen men att du inte tänker lägga ner!
    Någon prestations ångest ska du inte ha. Du behöver inte göra dagliga inlägg utan när du känner för det. Vi läser ändå!
    Bloggandet ska vara kravlöst tycker jag, man ska inte tvingas skriva något utan det ska komma naturligt.
    Vill man berätta något så gör man det annars kan man vänta ett tag tills det kommer något som man vill dela med sig av.

    Ha en toppen vecka och krya på dig!
    Kram Kia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du är så klok kära Kia. Tack snälla du för dina fina ord.♥ Prestationsångest var något nytt för mig när det gäller bloggen. Jag som alltid har kört på lust och glädje kände plötsligt att inget var tillräckligt bra. Varken ord eller bild. Det gjorde att jag verkligen kände mig vilse. Därför var det nyttigt att ta ett steg tillbaka och hitta tillbaka till det som gjorde att jag en gång började blogga. Grunden. Och prestationsångesten är borta. Nu kör jag återigen på ren och skär lust och glädje. :)

      Tack snälla Kia för att du finns och all glädje du sprider.♥

      Kram

      Delete
  4. Dear Charlie - for a moment my heart sank when I thought that our lovely Swedish Wildflower might be in decline. I would miss you so much - your artistically crafted photos - your thoughtful and kind words mean so much to me, and I am sure it is the same for others too. I raise my glass to Swedish Wildflower, and long my she continue to reside here with us all.
    Get better soon dear Charlie♡ and enjoy your delicious fruit pancakes.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you sweet Rosemary for your kind words. Words that warm my heart and make me feel so grateful for making such beautiful friends through this blogging adventure. You're a woman with a big warm heart and spread such joy in the world of blogs. Thank you sweet Rosemary.♥

      I hope you'll have a lovely weekend.♥

      Big hugs

      Delete
  5. Jeg er glad for du fandt din bloggerglæde igen :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack snälla Miri och jag är så glad över att du kikar in här hos mig och lämnar små fina avtryck.♥

      Trevlig helg på dig kära du!♥

      Kram

      Delete
  6. Vad glad jag är över att du läste det Louise skrivit och tänkte både om och till. (Jag har också nu gjort det med stor behållning.)
    Att inte jämföra sig med andra är viktigt likaså att känna glädje över att skriva, att uttrycka sig och känna glädje över möten med andra och låta sig inspireras och få inspiration.
    Skickar en stor krya-på-dig-kram och är så glad för att du fortsätter med bloggen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack snälla Ditte för dina fina ord och din omtanke.♥ Du anar inte hur mycket jag uppskattar det. Tack snälla. Ja, jag behövde verkligen en spark i baken och tid att hitta tillbaka till känslan som gjorde att jag en gång började blogga. Hitta tillbaka till glädje, lust och det kravlösa. Det är ju det, tillsammans med alla fantastiska möten som sker både via och utanför skärmar, som jag tycker om så mycket med bloggandet. Ibland behöver man skala av för att hitta kärnan.

      Tack för all värme som du ständigt sprider här i bloggvärlden kära Ditte och trevlig helg.♥

      Kram

      Delete
  7. TACK för att du finns och berikar min vardag =) Jag blir alltid lika varm om hjärtat då varit inne och lämnat ett litet spår på min sida. Du bloggar ju precis hur och när du vill, det finns inga krav!!! Jag är så tacksam för att du bestämt dig för att stanna kvar =)
    Jobbigt med förkylning, vila och drick mycket - det brukar ju hjälpa. Att boosta med pannkakor och fina bär gör ju sitt till också. Så till sist några extra starka krya på dig kramar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kärlek till dig vännen och tack.♥ Jag är så tacksam för all denna vackra vänskap som finns i bloggvärlden och som ständigt värmer mitt hjärta. Jag är så glad att våra vägar korsades i detta virrvarr som är bloggvärlden. Tack för all glädje du sprider med ditt stora varma hjärta. Du är en pärla!♥

      Ha en fin helg och sköt om dig!♥

      Kram

      Delete
  8. Krya på Dig! Mycket förkylningar i skolstartstider! Glad att Du fortsätter jag tycker väldigt mycket om att läsa Dina texter och njuta av Din vackra bilder. Jag har en liten bloggsvacka just nu det är så mycket annat som händer. Så som livet är ibland. Men jag tycker det är kul och en sporre att fota lite som jag också tycker är berikande. Känner att jag måste unna mig att göra lite kul saker för mig själv för att orka med annat. Lätt att glömma bort i allmänna villervallan. Men det reder sig nog.
    Kram Annika

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack snälla Annika för din omtanke och dina fina ord som värmer så gott. Vad glad jag blir.♥ Jag tror att vi alla hamnar i bloggsvackor då och då. När livet kräver mer av oss och bloggen får vila. Men så plötsligt återvänder lusten och glädjen och kanske också tiden. Blogga när du har tid och lust kära Annika. Vi finns där när blogglusten infinner sig, det vet du. :)

      Ta hand om dig och ha en fin helg!♥

      Kram

      Delete
  9. Hurra för goda inspiratörer (läste just på lugnochfin)! :) Vad du glömt,eller kanske inte visste, är att många av oss tycker att du är en - en inspiratör :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kärlek till dig Eva. Det är nog bland det finaste någon har skrivit till mig här på bloggen.♥ Vilken glädje det är att inspirera andra. Tack snälla du.♥

      Jag hoppas att du får en riktigt fin helg!

      Kram

      Delete
  10. Underbart med härlig inspiration och tack för lästips en dag som denna. Men glöm inte bort att du själv är en lika god inspiratör och förebild vännen.

    Massor med krya på dig kramar

    Nettan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kärlek och kram på dig vännen.♥ Tack för ord som värmer så gott och får mig att le stort. Tack.♥
      Jag hoppas att du och familjen njuter av en fin lördag tillsammans? Tänk vilket fantastiskt sensommarväder vi får njuta av. Underbart! :)

      Sköt om dig och hälsa familjen!♥

      Kram

      Delete
  11. Vad roligt att du inte gett upp för det är trevligt att titta in nu och då. Funderade just själv häromdagen över varför jag började blogga.
    Jag bloggade faktiskt i huvudet mer än ett år innan jag fann tiden att dra igång. Kände mig som en gryta som håller på att koka över innan jag fick spilla lite i blogglandia. Sen har jag märkt hur bloggandet lett till nya kontakter, oväntade möten och glädje som jag aldrig kunnat föreställa mig. Instagram är också trevligt men betydligt snabbare och flyktigare om man har mycket att säga.
    Krya på dig!
    /Anette

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack snälla Anette.♥ Ja, det finns en uppsjö av olika sociala medier att välja på och jag vet att många har övergett bloggvärlden för instagram men jag trivs bra med bloggandet och bloggvärlden. Jag gillar att det får ta lite tid, gå lite långsammare. Jag gillar valfriheten då det gäller bild och text, mängd och innehåll. Att jag själv bestämmer på alla plan. Och jag vill inte att det ska bara bli en massa brus för mig. Att flödet ska bli så stort att jag blir blasé. Jag vill känna, tycka och reflektera. Inte bara scrolla förbi snabba flöden. Så jag stannar kvar här i bloggvärlden och denna varma och generösa plats för möten. :)

      Ta hand om dig Anette och tack för din omtanke.♥

      Kram

      Delete
  12. Vad fint att hennes blogginlägg fick dig att tänka om. Det var verkligen ett bra inlägg. Kul att du fått ny kraft! Det är verkligen fantastiskt att blogga. Även om jag också ibland vill spy på det och bara skita i allt så är det ändå mest positivt. Så mycket en får lära sig om sig själv när en tvingar sig att skriva och skapa. Och så otroligt mycket fina människor en träffar. Som ibland blir goda vänner. Det är verkligen fint.
    Hoppas att du får en härlig dag!
    Kram Sofia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack snälla Sofia!♥ Det är allt det där härliga som får mig att vilja fortsätta blogga. Lusten, glädjen och det kreativa skapandet. Och alla dessa härliga möten med fantastiska människor. Både via skärm och utanför. Och de dagarna när jag tvivlar så tänker jag på det som gjorde att jag en gång började blogga och det som fått mig att stanna kvar. Ibland behöver jag ta ett steg tillbaka och samla ny kraft.

      Tack snälla Sofia för din omtanke och jag hoppas att du njuter av fantastiskt fina dagar på din vandring.♥

      Kram

      Delete
  13. Tak for det gode link til Louises indlæg - det vil jeg huske.
    Klart at du skal fortsætte med at blogge - alle blogge har deres pauser - perioder, hvor der ikke er så meget aktivitet på dem. Godt du fortsætter.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack snälla du. Vad rar du är.♥ Ja, det går lite upp och ner då det gäller bloggandet och på sistone har jag varit mer vilse än någonsin. Därför behövde jag verkligen ta ett steg tillbaka och fundera kring varför och för vem? Hitta tillbaka till lusten och glädjen. Det kravlösa och nyfikenheten. Då är det härligt att kunna bli inspirerad av andra. :)

      Tack snälla för dina fina ord och hoppas att du får en fin helg.♥

      Kram

      Delete
  14. Underbart inlägg av Louise och så igenkännande för mig. Har så många gånger funderat på att lägga ner bloggen eller förändra den. Att finna skrivlust när den inte finns.. nu är den mest i varandet och ganska stillastående i antalet inlägg.. men det är ju där jag är i livet just nu. Kramar du underbara och tack för stjärnströsslande på alla plan
    Hoppas du snart är frisk igen.
    Vännen Liv

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack finaste Liv.♥ Jag är så glad att du varken har lagt ner eller bestämt dig för att förändra din blogg. Jag tycker så mycket om din fina hörna av bloggvärlden. Hur du alltid får mig att reflektera, känna och inspireras. Lugnet och den sköna känslan av livslust som finns hos dig. Så jag hoppas att du bloggar när du har tid och lust. Vi finns där. :)

      Ta hand om dig Liv och ha en fin helg!♥

      Kram

      Delete
  15. Ja nog tänker man på att lägga ned bloggandet allt som oftast. Det känns som om många ger upp i nuläget när Instagram är mera bekvämt. Men så kommer de där stunderna när man känner för att dokumentera. Och du kommer och hälsar på även om jag inte alltid orkar vandra runt i det allt krympande blogglandet. Tack för inspiration av det här inlägget och allt det andra min trogna vän! ♥︎

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det finns många olika sociala medier att tillgå dessa dagar. Många möjligheter. Det tycker jag är toppen. Själv känner jag att varken tid eller lust räcker för dem alla och jag gillar bloggvärlden och dess valmöjligheter. Att jag själv kan bestämma hur jag vill ha det med bild, text och mängd. Jag gillar det lite långsammare tempot och att det får lov att ta tid. Jag vill läsa i lugn och ro, njuta av vackra bilder och inspireras. Blir bildflödet för stort lägger hjärnan av, alla bilder smälter samman till en enda massa och jag blir blasé över det jag ser. Skrämmande likgiltig. Det vill jag inte. Så jag håller mig till bloggandet ett tag till. ;)

      Sköt om dig kära Ann-Lis och tack!♥

      Kram

      Delete
  16. Så bra att Louises inlägg fick dig på andra tankar...du skriver så bra och dina foton är underbara, så jag är glad att du vill fortsätta!
    Jag tror att många känner igen sig i det du uttrycker...men som du märker så är vi många som tycker om just din blogg - ditt sätt att uttrycka dig i text och bild!
    Krya-på-dig-kramar!
    Gunilla

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kärlek till dig Gunilla och ett stort tack för dina fina ord.♥ Vad glad jag blir och jag sparar dina ord i hjärtat och plockar fram dem de där dagarna då jag tvivlar. Tack för att du finns där ute.♥

      Ta hand om dig och ha en fin helg!

      Kram

      Delete
  17. Goa Lotta ! Hoppas din förkylning försvinner snabbt. Är så glad för dina inlägg och dina fantastiska bilder. Kram på dig ♥
    Monika

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rara Monika.♥ Tack kära du för din omtanke och dina fina ord. Jag är så glad att våra vägar korsades här i bloggvärlden då för en hel massa år sedan. Du ar varit med sedan de där första månaderna. Du är fantastisk kära Monika och tack.♥

      Ta hand om dig!

      Kram

      Delete
  18. Bästa goa Lotta!
    När jag läser dina rader och vad du fann för att fortsätta så gör det gott!
    Jag pausar, och så pausar jag inte. Gör uppehåll. Hitta sitt eget sätt som passar in i ens liv där och då, här och nu <3.
    Stor kram!!
    Krya på dig!
    En Lotta jag känner
    hon är bland mina vänner
    var dag i hennes liv
    är livet närvarande
    ibland är det ett kiv
    Släpp taget
    håll fast vid
    ditt inre

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kram på dig kära ordkonstnär och tack för all värme och uppmuntran. Du är en sådan glädjespridare kära Tove och jag är så glad att du är tillbaka igen efter din paus.♥

      Sköt om dig kära livsnjutare!♥

      Kram

      Delete
  19. I'm facing exactly the same situation, about blogging I mean dearest friend. I feel exactly the same because blogging which is yes, life working with people and there are some very kind and interesting persons out there. But life heads us to other directions sometimes and we are struggling to keep our space alive... I'm so glad you recharged your blog batteries, I'll be there for you and this gives me strength to continue my own effort! Take care with September cold! Olympia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sweet Olympia. Thank you so much for your kind and warming words.♥ Life changes and sometimes also our lust or time to blog. And I think it's ok. Blogging should be all about joy. Not feeling bad or feeling not good enough. I do hope you'll continue to blog sweet Olympia. Your colourful blogging from Greece is such a joy in the blogworld. Take care my dear and thank you.♥

      Have a lovely weekend!

      Big hugs

      Delete
  20. Men kära Lotta, förkylning med buller och bång..ja då får du krya på dig. Den är ju inget roligt att ha!
    Jag vet precis hur det känns när man tappar gnistan att blogga, men ändå är det något som säger att et är svårt att släppa taget...och en dag då hittar man tillbaks, hittar en nytändning. Jag gillar vad en blogg kan åstadkomma, man kan få skriva, dela med sig, få tillbaks, få ny vänner...den ger en så mycket glädje, även om man kanske tar ett tag medan inläggen.

    Du härliga tjej, du är klok, härlig och har så fina inlägg.

    Var rädd om dig och ta emot en stor kryakram från andra sidan av Skåne
    Kram Kajsa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kram på dig kära Kajsa och tack för din omtanke och fina ord.♥ Ja, det där med bloggandet går upp och ner. Precis som livet i övrigt. Men jag är glad att jag har hittat tillbaka till lusten och glädjen igen för jag tycker ju så mycket om att blogga och alla fantastiska möten med människor. Fina vänskapsband som formas via och utanför skärmar. :)

      Tack för att du finns där ute kära Kajsa och sprider så mycket glädje och värme här i bloggvärlden.
      Kram på dig♥

      Delete
  21. Men din stackare. Inte roligt att vara förkyld! Hoppas att det går över snabbt!!! Jag har inte ätit pannkakor på evigheter på grund av att jag har blivit allergisk mot ägg. I veckan såg jag dock ett recept på veganska pannkakor, så jag ska faktiskt testa och se om det kan vara gott. Skulle vara härligt att få äta pannkaka igen.

    Vet precis vad du menar med bloggandet. Här går det upp och ner. Vet inte hur jag ska få tiden att räcka till. Jag älskar att läsa och läsa och läsa och läsa och ibland gör jag nästan inte annat på fritiden. Så skönt, men jag skulle vilja hinna med så mycket mer. Tur att jag har gått ner i tid på jobbet - har inte tid att jobba heltid med allt roligt som finns här i livet.

    Ta hand om dig så att du blir frisk och piggelin snabbt.

    Stora varma kramar från mig
    Linda

    ReplyDelete
    Replies
    1. Usch, vad trist att du har blivit allergisk mot ägg Linda. Jag förstår att det ställer till matlagningen en hel del. Jag håller tummarna för att det bara är en tillfällig allergi (vissa är ju det av någon konstig anledning) och att du kan äta ägg längre fram och om inte så hoppas jag att du hittar bra recept på pannkakor utan ägg.

      Det är inte lätt det där med att få tiden att räcka till för allt roligt som man vill göra. Ständiga prioriteringar. Och det är så det måste få vara. Var sak har sin tid. Och det är därför jag tycker om att blogga. Vi väljer själv när och hur ofta vi vill blogga beroende på hur vårt liv ser ut just nu. Vi kikar in hos varandra när vi har tid och lust. Kravlöst men med hjärta. Det gillar jag.

      Tack snälla Linda för din omtanke och värme. Det betyder så mycket. Tack.♥

      Kram

      Delete
  22. I glad Louise persuaded you to continue. Your posts are always so lovely , full of beauty and wise words. Hope you are feeling better. Sarah x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sweet Sarah.♥ Thank you so very much for your kindness and for always writing comments that makes my heart warm. You've a big heart my dera friend and I'm glad our paths crossed here in this big blog universe. Take care Sarah and have a lovely weekend.♥

      Big hugs

      Delete
  23. Vad härligt, ser fram emot att följa din blogg! Jag har inte heller samma tid och lust för bloggen som förut, men jag vill inte sluta heller. Så det får bli som det blir ett tag, så får jag bestämma mig sen!

    Samma här med förkylningar på gång. Krya på dig!

    Kram Pernilla

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack snälla Pernilla och jag hoppas att ni också har kryat på er.♥ Jag är glad att jag hittade tillbaka till glädjen och lusten för det är det som är grunden för bloggandet för mig. Inga måsten eller dåliga samveten. Inga krav på att prestera. Blogga gör jag för att jag tycker att det är så vansinnigt roligt och så tänker jag fortsätta låta det vara.

      Ta hand om dig Pernilla och ha en fin helg!

      Kram

      Delete
  24. Här sitter en som just nu tappat gnistan alldeles. Är glad att du lyckades hitta tillbaka till din.
    Hoppas förkylningen gett med sig!
    Kram
    Pia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack snälla Pia för din omtanke och för att du kikar in och alltid lämnar så fina rader här.♥ Jag hoppas att du snart också hittar tillbaka till din blogglust. Ibland behöver man en liten paus. Att få längta lite. Jag hoppas att du snart är tillbaka igen. Tills dess får du ha det riktigt gott och njuta av vackra september.

      Kram på dig

      Delete
  25. Hoppas att du piggnat på dig vid det här laget. Nu var det visst min tur att bli förkyld. Konstigt att det är samma visa varje år skolorna drar igång. Men det är ju bara en vanlig förkylning som går över :).

    Känner lika som dig inför bloggandet och tycker att jag kört fast. Det är som du säger, att man inte alltid har varken den energi eller den tid man vill lägga ner på bloggen. Men jag för min del är väldigt glad för att du beslutat dig för att fortsätta. Blir så glad över dina fina bilder och kloka ord.

    Ta hand om dig! Kram Carina.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Usch, vad trist att du också har åkt på förkylning Carina. Jag hoppas att du känner dig lite piggare och att du snart är på banan igen. Krya på dig.♥

      Tack snälla du för dina fina ord och jag blir alltid lika glad när du kikar in och lämnar några rader. Är glad och tacksam över att du finns där ute.♥ Blogglusten går upp och ner och så får det lov att vara tycker jag. Det är mycket som vår tid ska räcka till och ibland blir det så att bloggen får stå lite åt sidan. Kanske är det till och med ett sundhetstecken. Att bloggandet sker av lust och glädje och inte av något tvång och måste. Så blogga när du har tid och lust vännen. Vi läsare finns där, det vet du. :)

      Krya på dig och ha en fin helg Carina!♥

      Kram

      Delete
  26. Hoppas din förkylning inte smittar via bloggen ;-) för jag vill inte blir sjuk nu.
    Jag var där för dryga året sen och "la ner bloggen" i nästan ett år för att hitta mig själv igen och för att komma underfund med varför jag bloggade. Så ta det i din takt och på ditt sätt. Det finns inget rätt eller fel i bloggvärlden och inga krav, bara en massa lust (förhoppningsvis). Lycka till! Jag hänger kvar :-)
    Kram Helén

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack snälla Helén.♥ Jag tror att jag behövde ta ett steg tillbaka och hitta tillbaka till lust och glädje igen då det gäller bloggen. Att påminna mig själv om vad det var som fick mig att börja blogga den där gången för flera år sedan. Känna att det är ok att göra det på mitt sätt. Att jag inte behöver följa någon mall eller känna några måsten. Bara tuta och köra på av glädje och lust för ord, bild och möten. Jag behövde den påminnelsen. :)

      Ha en fin helg och ta hand om dig Helén!♥

      Kram

      Delete
  27. Hösten - förkylningens tider. :-) Så mycket i ditt inlägg som jag kan känna igen mig i. Det där när bloggen hamnar åt sidan, fastän man tycker om att skriva där. Tack för dina fina ord hos mig. Hoppas du snabbt är på bättringsvägen. Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, skolstart brukar vara förkylningstider. I år var det dock influensa som slog till med buller och bång och då är det inte mycket att göra mer än att vila och vänta ut det. Men det går på rätt håll nu iallafall och det är skönt. :)
      Tack själv kära Helena för dina fina ord och omtanke.♥ Ibland är det bara så att bloggen får hamna lite åt sidan. När annat i livet kräver vår tid och uppmärksamhet. Och ibland kanske det är bra att få längta lite och hitta tillbaka till lust och glädje.

      Ta hand om dig och ha en fin helg Helena!♥

      Kram

      Delete

  28. Jag har missat detta inlägg. Ibland är det så som du beskriver, har känt så många gånger under året. Men så kommer en kommentar som påminner mig om glädjen som mina bloggvänner ger... Stor kram till dig 🤗❤

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kram tillbaka.♥ Och du har så rätt, bloggandet skänker så mycket glädje. Det är ju därför vi gör det. Och så länge jag känner denna glädje kommer jag fortsätta. :)

      Sköt om dig och ha en fin helg!♥

      Kram

      Delete
  29. Stackare hoppas att du är på bättringsvägen. Glad blir jag av ditt beslut att fortsätta. Jag känner ibland precis som du och känner att jag inte alltid hinner med bloggen så som jag skulle vilja. Men din blogg är en av dem som ger mig inspiration och lust.
    Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack snälla Kersti för din omtanke.♥ Jag mår mycket bättre nu tack. Bara lite envis hosta som hänger kvar. Vad rar du är Kersti och tack för dina fina ord. Ord som lyfter. Tack.♥

      Ta hand om dig och hoppas att du får njuta av en riktigt fin helg.

      Kram

      Delete